Activitats complementàries 2009/2010

Aulari: Vilanova d'Alcolea

Jornada de germanor

Pàgina principal

El dia 31 d'octubre de 2009 vam realitzar l'eixida de germanor de pares, alumnes, mestres i amics de Vilanova.

La Serra d'en Galceran

Foto de "família"

A les 9 del matí ja estàvem tots preparatas a l'escola de Vilanova. Prou puntuals, vam eixir cap a la Serra d'en Galceran. Una vegada allí, l'agutzil del poble, Ismael, va tindre l'amabilitat d'acompanyar-nos a l'ajuntament i fer-nos de guia. Va explicar tot el que sabia i a més ens va mostrar les manisetes de la casa del Bisbe Bertrán i el seu llit. Tot això està exposat al museu, al qual s'accedix des del propi edifici de l'ajuntament.

Ismael ensenyant-nos l'ajuntament

Antic mecanisme del rellotge del campanar

L'agutzil mostrant-nos les manisetes

Vista del museu municipal

Detall de les manisetes de la casa del Bisbe Bertrán

Llit del Bisbe

D'allí vam anar a visitar l'església de Sant Bertomeu, patró del poble. És una església xicoteta però molt ben arreglada. L'agutzil ens va indicar que feia poc que l'havien pintada i arreglada.

Església del poble

Finalitzada la visita vam agarrar els cotxes i ens vam dirigir a l'ermita de Sant Miquel. Allí, a la fonteta, uns van beure o es rentaven les mans i altres jugaven amb l'aigua mentre tot el món ens preparàvem per esmorzar. La vista des de l'ermita és preciosa, però eixe dia una boira impedia gaudir d'ella. Tot i això, el dia era molt bo, feia calor i tot.

Safareig de l'ermita de Sant Miquel

Esmorzant

Ismael va tindre el detall de deixar-nos les claus de la Cova Santa, aixina que, després d'esmorzar, ens vam dirigir cap eixe indret a peu. Uns 1.800 metres ens separaven d'eixa formació geològica. En arribar a la cova vam anar visitant-la en grups de deu. La cova té uns 45 metres de fondària i encara que només duiem llanternes, vam poder vore que havien moltes estalactites i estalagmites. Sort que a l'entrada hi havien cascs per protegir-nos el cap sinó haguera sigut ben fàcil que algú eixira amb rascanyades a la coroneta. Un parell de sales ben amples i de considerable altura van permetre que els diferents grups de visitants ens quedàrem extasiats amb els misteris de la cova.

Anant cap a la Cova Santa

Dia de molta calor

Entrada de la cova

Interior de la Cova Santa

Tornarem a peu cap a l'ermita, llevat d'alguns pares patidors que van agarrar els cotxes i van pujar als més menuts.

El bon dia, la passejada i que ja era la una de migdia ens va despertar la fam. Mamprenguérem cap un restaurant dels Rosildos per a dinar. Un excel·lent i abundós àpat ens esperava i una llarga sobretaula també.

I aixina va ser com vam compartir un dia d'esbarjo els membres de la comunitat educativa del Trescaire-Vilanova. Sempre es poden traure conclusions bones de jornades com aquesta. No creieu?

Esperem que la pròxima eixida siga igual o millor.