Activitats complementàries 2007/2008

Aulari: Vilanova d'Alcolea

Eixida de germanor 2007

Pàgina principal

El dia 27 d'octubre de 2007 vam realitzar l'eixida de germanor de pares, alumnes, mestres i amics de Vilanova.

Vam començar el dia amb una pujada a peu al Bartolo des de la Pobla.

Al cim del Bartolo molt gelats

Estava nuvolat i el matí era fresquet però com la pujada era prolongada vam entrar prompte en calor. Alguns pares i alumnes van pujar en cotxe fins a meitat de camí. En arribar dalt, feia tant de fred que no vam poder gaudir de l'esmorzar ni de la vista impressionant que des d'allí es pot apreciar. La baixada va resultar més fácil.

Els alumnes de Primària que van vindre tenen gran resistència, anaven corrent i jugant. També cal mencionar a Diego, alumne de cinc anys d'Educació Infantil, que va pujar i baixar a peu tot el camí.

Vam dinar molt bé al restaurant que està a l'ermita de a la Mare de Déu de La Salut, a Traiguera.

A les 5 de la vesprada vam anar a Sant Jordi a visitar Abelardo, l'últim boter artesanal de la província de Castelló. Prop del poble té un terreny on ha muntat un museu dedicat a la vitivinicultura, a més a més té el taller on realitza bótes de vi.

El primer que destaca quan s'arriba és una gran bóta de 60.000 litres de capacitat, transformada en una encisadora caseta de dues plantes amb finestres.

Alumnes de Vilanova i la Torre davant de la gran bóta transformada en caseta

Després vam vore una xicoteta plantació de diferents varietats de ceps on hi havia un que era centenari. D'un seguit d'eines i estris per a treballar la vinya i elaborar el vi vam passar al taller on realitza a mà les bótes de vi. Seguidament vam passar a una sala acollidora de parets de fusta decorades amb eines antigues i fotos de varietats de raïm; uns bancs de fusta amb una cabuda de 60 persones ens van permetre veure una projecció de vídeo sobre el treball de la vinya, elaboració del vi i realització de bótes. Acabada la projecció vam baixar a la bodega on hi havia bótes de diferents tamanys. Finalment vam tindre un tast de most i vi acompanyats d'unes papes i olives. Un bon moment per acomiadar-nos d'aquest dia que tant a gust hem passat i esperant que la pròxima eixida siga igual o millor.