Activitats complementàries 2007/2008

Escoles viatgeres 2007

Pàgina principal

2 al 8 d'octubre de 2007. Aquest curs hem tornat a repetir una experiència tan enriquidora per als alumnes i per als mestres com és les Escoles viatgeres.

Esta vegada hem tingut la sort de compartir una setmana de convivència amb alumnes de Gijón i de Dos Hermanas (Sevilla) a Almazán (Soria).

Així que el millor que podem és descriure amb una xicoteta descripció i fotos cadascún dels dies que vam passar tots junts.

Dimarts, 2 d'octubre

Eixim amb autobús des dels aularis del CRA El Trescaire amb destinació a Almazán, lloc on està ubicat el centre on ens allotgem. El desplaçament va estar bé, vam parar a menjar a Molina de Aragón i després vam seguir camí fins a Almazán.

Quan vam arribar ens vam trobar amb el col·legi de Gijón, ens vam presentar els alumnes i un poc més tard vam arribar els alumnes de Dos Hermanas (Sevilla).

A l'arribar a les habitacions els alumnes es van organitzar la maleta, la roba i els armaris.

Poc després, la monitora del viatge ens va explicar les normes de la residència i l'estructura de la setmana amb una xicoteta descripció de l'itinerari de cada dia.

Tots emocionats durant les primeres hores d'autobús

Després de dinar ens vam fer una foto en aquest parc de Molina de Aragón.

Dimecres, 3 d'octubre

Al matí vam visitar Ambrona, lloc on hi ha un museu paleontològic amb restes d'elefants antics. Als xiquets els va agradar molt l'elefant de cartró-pedra que hi ha a prop del museu i les restes de claus d'elefant que s'han trobat. Després visitàrem Medinaceli, preciós poble. Encara vam tindre sort, va parar de ploure i vam poder visitar el casc antic.

I a la vesprada vam fer una visita guiada per Almazán. Va ser molt interessant la visita a l'Església de Sant Miquel.

Una figura d'un elefant antic en Ambrona

Vistes de Medinaceli

Entrada antiga a Almazán

Dijous, 4 d'octubre: Tajueco, San Baudelio, Bordecorex i Berlanga de Duero

En Tajueco ens va impresionar el taller de ceràmica que ens van ensenyar.

Un ceramista ens va mostrar la manera de fer drioles, jarres, etc.

En San Baudelio ens va sorprendre la cova on vivia l'ermità que cuidava l'església. Quan vam arribar a Bordecorex ens vam trobar a una iaia que venia de replegar encisam, ens va dir que feia uns dies que havia gelat.

Desprès visitàrem una escola antiga que havien restaurat i ens explicàren com donàven les classes feia molts anys.

La visita a Berlanga de Duero va ser preciosa, passejar pels carrers, escoltar una avia que ens explicava la colegiata i pujar fins al castell de Berlanga amb les seues vistes increibles.

Plaça de Tajueco

Antiga escola de Bordecorex

Visita a Berlanga de Duero

Visita a la Colegiata de Berlanga de Duero

Dijous, 5 d'octubre

Visitàrem Numància i Sòria capital. I a la vesprada l'ermita de Sant Saturio. Ens va impressionar molt les restes de la ciutat de Numància, les cabanyes que s'han reconstruït, les restes que queden encara i la manera de viure que tenien.

De Sòria ens va agradar molt l'institut Antonio Machado i passejar pels carrers de la ciutat. Casualment vam coincidir amb les festes de Sant Saturio i vam veure un concert de la Banda Municipal de Sòria.

Restes de Numancia

Església de Santo Domingo

Visita a l'Institut Antonio Machado de Soria

Ermita de San Saturio

Divendres, 6 d'octubre

Ens va sorprendre gratament Calatañazor per la restauració de les cases, però sobretot ens va agradar l'estàtua d'Almanzor, conta la llegenda que "En Calatañazor, Almanzor va perdre el tambor". Per la vesprada visitàrem el "Cañón del Río Lobos".

Carrers de Calatañazor

Imatge d'Almanzor

Ermita del "cañón de Río Lobos"

Interior de la cova que hi ha al final de canó

Dissabte, 7 d'octubre

Al matí visitàrem Salduero, on ens van ensenyar en un museu oficis antics i ens acostàrem al riu Duero.

Desprès van passejar pels carrers de El Burgo de Osma.

També vam estar en Vinuesa on alumnes i mestres vam menjar en un restaurant. I a la vesprada visitàrem la Laguna Negra. Als alumnes els va agradar molt el passeig fins a la llacuna i la quantitat d'aigua que hi havia.

Plaça Major del Burgo de Osma

Riu Duero al seu pas per Salduero

Tots els alumnes en la Laguna Negra

Dilluns, 8 d'octubre

L'acomiadament va ser molt emotiu perquè els alumnes i mestres van compartir una setmana molt intensa i divertida. L'amistat que van fer pareix que encara la mantenen per mitjà d'internet i per telèfon.

Tots els alumnes de les quatre escoles ens vam acomiadar a la porta de l'escola llar

Irene, M. Angeles, Carmen i Santi s'acomiaden després d'una setmana tan especial