Activitats complementàries 2005/2006

Aulari: Vilanova d'Alcolea

Eixida de germanor: Sarratella - Llum de les Imatges

Pàgina principal

El dissabte 12 de novembre de 2005 es va decidir fer una excursió de mestres, pares i alumnes de Vilanova per a caminar a peu des de l'ermina de Sant Joan de Nepomucé de la Sarratella fins a l'ermita de Sant Pau d'Albocàsser.

A les 09:30 h. estàvem tots disposats a iniciar la marxa malgrat que des del dijous fins mig hora abans de l'eixida havia estat plovent de manera continuada. Dubtavem en saber quin temps tindríem però ens vam arriscar i el sol ens va acompanyar tot el dia.

Una gran desfilada de cotxes pujavem per les nombroses i estretes corbes de la solitària carretera de Sarratella. En arribar a l'ermita de Sant Joan de Nepomucé situada a 937,70 m d'altura, la vista era esplèndida però el fred es feia notar, així que vam esmorzar ràpidament i començàrem a baixar pel barranc de Les Calçades. La drecera estreta del barranc ens feia anar en fila índia, gaudint a la vegada del penya-segat que hi havia.

Una vegada a l'ermita de Sant Pau, ens vam reunir amb més pares i alumnes que no havien pogut caminar. En aquesta ermita antiga, envoltada d'arbres molt grans, el temps s'atura, respirant pau i tranquil·litat. Vam vore l'art religiós de l'ermita i l'església, també vam veure un vídeo on es mostrava diversos llocs que han participat en aquesta exposició d'art.

A les 13:30 ens vam anar cap a Sant Mateu per dinar. A les 16:00 h vam començar la visita guiada pels diferents llocs on es podia contemplar l'art religiós des del segle XIV fins ara: la pintura al fresc de la volta de la catedral, els retaules, quadres de sants, bisbes, custodies, creus, capes pluvials, casulles, cofres, llibres... de molts pobles de la província i també de Tortosa donaven a conéixer el passat històric religiós.

Ja era focs quan ens vam acomiadar, contents d'haver passat un dia agradable i pensant on anirem la pròxima tardor.