Activitats complementàries 2004/2005

Eixida ecològica

Pàgina principal

EXCURSIÓ A TÍRIG

El 10 de Febrer de 2005 els xiquets de 4t, 5é i 6é vam anar d'excursió a Tírig. A les 15:00 van vindre 3 o 4 cotxes dels pares per a portar-nos a Tírig.

Quan vam arribar vam deixar totes les maletes a una de les classes de l'escola de Tirig i després ens vam presentar als xiquets d'allí i també ells es van presentar, vam inflar les colxonetes i vam ficar els sacs de dormir ja preparats per a quan ens aniríem a dormir. Després, els xiquets de Tírig ens van ensenyar l'església, el monument que va fer el pintor Puig Roda i el poble. També ens van acompanyar a comprar-nos el berenar i posteriorment vam jugar un partit de futbol al poliesportiu, Tírig contra Vilanova.

Vam anar a sopar amb els xiquets de Tírig a la llar dels jubilats: vam sopar un entrepà de pernil salat. Després vam ficar música i els de Vilanova vam fer 2 o 3 actuacions del festival nadalenc i de carnestoltes. Després vam anar a l'escola a vore una pel·lícula i també Rocher ens va contar històries de terror i... a dormir.

El dia següent, 11 de Febrer, ens vam alçar a les 8:00 del matí, ens vam prendre la llet i vam anar caminant fins el museu de la Valltorta. Allí vam esmorzar i també vam veure paons reals. Vam entrar al museu i primer vam fer el taller de pintura rupestre. Una xica ens va ensenyar com es feia un pinzell i després com es feia la pintura per a pintar els dibuixos que vam dibuixar. Ens va ensenyar també el museu: els animals, totes les llances... i també vam veure l'avanpassat del bou, l'uro, que era gran com un elefant, tenia uns cuernos molt grans. I també vam veure una pel·lícula de com caçaven els animals. En acabar, qui va voler es va comprar un record: una llibreta, una camiseta...

Vam anar caminant amb un guia que ens va ensenyar un abric, que és una cova però sense forat, que allí estaven pintades unes guantes pintures rupestres. Després, al tornar pel barranc, vam veure una cabra montesa que estava prenent el sol.

Vam tornar caminant fins a Tírig i vam dinar al bar Nou.

Per la vesprada van replegar totes les coses i vam dibuixar cadascú la seua cara a un mural per tindre'l com a record de la nostra estada. Este mural el vam penjar a l'escola.

A les 17:00 h, van vindre algunes mares i ens van portar a Vilanova.